25 Mart 2014 Salı

Ada Sahillerinde Bekliyorum

Neşeli ortamlarda sıkça söylenen bu şarkıda esasında  Suat Bey ve Şadiye Hanım’ın hüzünlü aşk hikatesi anlatılır. Şadiye zengin bir ailenin kızı fakat Suat ise fakir bir gençtir. Bir yaz günü kader ikisini büyükadada buluşturur ve görür görmez birbirlerine aşık olurlar.Ancak kızın babası, kızının Suat Bey ile bir yuva kurmasına müsade etmez. Aradan aylar geçer. Bir kış gecesi  Şadiye  ailesi ile birlikte Ada’dan ayrılmak zorunda kalır. Suat ise Ada’da kalır ve ve günlerini sahilde hep Şadiye’nin ona geri geleceği günü hayal ederek bekler.
Bu süre zarfında mektuplarla haberleşirler. Fırtınalı bir ada gecesi  Suat bu özleme daha fazla karşı koyamaz ve kendini denizin derin sularına bırakır. Ertesi sabah, adaya varan ilk tekne ile Suat’a bir Şadiye'den bir mektup gelir. Mektupta Şadiye “Suat, babamı nihayet evlenmemize ikna ettim, gelip beni ailemden isteyebilirsiniz.” yazıyordur.



1 yorum:

  1. Ne kadar etkileyici ya, tuylerim diken diken oldu. Cok sevdigi bi sarki ama hikayesini bilmiyodum cok tesekkur ederim. Insana hayal gibi geliyo bu devirde boyle asklar olmadigi icin, keske ozamanlarda yasasaydim. Birebir sahit olsaydim hatta yasasaydim boyle buyuk bi aski. Olayin gectigi ada neresi yani hangi ada?

    YanıtlaSil